Wednesday, May 21, 2008

Carolina Gynning berättar om sitt liv gruppsex med kokain,


"JAG BÖRJADE BLI BEROENDE" Carolina Gynning berättar öppet om sina mörkaste sidor i nya självbiografin. Det handlar om knark och sex i modevärlden. – Jag vill inte säga att tjejer ska knulla runt om de inte vill. Men om de nu vill, så är det inget fel, säger Carolina.

Skrattet rullar över Lilla Torg och tillbaka.

På uteserveringen i Malmö har Carolina Gynning just avslöjat en av sina allra svartaste hemligheter.

- Jag har testat allt och knarkat så in i helvete.

Sedan exploderar modellen, konstnären och vinnaren av "Big Brother" 2004 i ännu ett vilt skratt:

- Vilket löp det skulle bli: "Carolina Gynning: Jag har knarkat så in i helvete", fortsätter hon.

Den 26-åriga skånskan har levt mer, vildare och - framför allt-farligare än de allra flesta av oss. I självbiografin "Ego girl"berättar hon om bisarra kokainfester i Paris och Los Angeles, skamliga förslag i modellvärlden och heta romanser med män från den undre världen.

Men tonen är osentimental. Självdistansen och skrattet är ständiga följeslagare.

- Det är ingen idé att hymla, säger Carolina.

"Ego girl" ges ut av Prisma förlag den 23 augusti.

Testade det förbjudna

- De kontaktade mig. Efter en massa möten och intervjuer om mitt liv tyckte de att det verkade intressant. Jag fick chansen.

I boken beskriver hon sin vilda uppväxt i detalj.

Redan som ung tonåring hade hon hunnit boffa tändargas, testa droger och haft gruppsex.

Du är brutalt ärlig.

- Ja, men det tycker jag att man ska vara. Annars är det ingen idé att skriva en självbiografi.

Ditt vilda liv började tidigt. Varför?

- Spänning. Det handlar inte om att jag har haft en tragisk barndom, jag gillar bara att testa gränser och allt man inte får göra, säger Carolina Gynning.

I boken berättar hon om tiden i Paris för några år sedan:

"Jag drogade alldeles för mycket i Paris. Sakta men säkert gick jag från att ta kokain någon gång då och då till att dra i mig 50-60 linor under en och samma fest."

Har du varit beroende?

- Nja ... Jag har känt att jag börjat bli beroende. Men det har inte tagit överhanden. Efter "Big Brother" har jag inte hållit på med droger. Jag vill inte, säger Carolina Gynning.

Du berättar i boken att du har lidit av ätstörningar och fått psykologhjälp. Hur är det i dag?

- Man blir aldrig fri från det. Jag tänker alltid på vad jag äter. Inte så att jag går och spyr, men jag kan få dåligt samvete över vad jag ätit.

Trekant med två killar

I "Ego girl" avslöjar Carolina Gynning att hon hade sin första sexuella upplevelse som 13-åring. Vid 15 års ålder deltog hon i en trekant med två killar.

Under en fest i London inledde hon en sexuell affär med fotomodellen Calum Best, son till fotbollsspelaren George Best.

- Jag vill inte säga att tjejer ska knulla runt om de inte vill. Men om de nu vill, så är det inget fel. Tjejer kallas slampor för att de har sex med en kille. Det är så töntigt. Man ska inte skämmas för vad man gör.

Vad känner du när du tänker tillbaka på ditt liv?

- Jag är glad. Men nu börjar en ny Carolina.Jag vill bli en business woman och koncentrera mig på konsten, lansera boken.

- Jag tror att jag mindes det där partylivet som roligare innan jag skrev boken. Det rosa skimret försvann lite grann. Så jävla irriterande, utbrister Carolina Gynning.

Och så rullar skrattet igen.


No comments: